תמיד חלמתם להיות עיתונאים? ב-ynet ילמדו אתכם

קבוצת ידיעות אחרונות ו-Ynet ילמדו אתכם את יסודות הכתיבה והעריכה העיתונאית. המצטיינים יקבלו סיוע במציאת עבודה בשוק התקשורת

תרגול באולפן ynet

המחזור הרביעי של קורס הכתבים של "ידיעות אחרונות" ו-ynet ייצא בקרוב לדרך, ובו ילמדו 20 חניכים עם מוגבלות את יסודות העיתונות והיח"צ. הקורס הוא תולדה של שיתוף פעולה בין קבוצת ידיעות אחרונות, מפעל הפיס ועמותת "שווים". מטרתו: להכשיר צעירים עם מוגבלות להיות הדור הבא של עולם העיתונות והיח"צ בישראל. הוא כולל מגוון תכנים כמו יסודות כתיבה ועריכה, סטוריטלינג, הפקה ועוד. בסיומו מקבלים מצטייני הקורס סיוע במציאת עבודה בתחום.

ספיר בנימין, צעיר המתמודד עם מחלה אוטואימונית, בוגר המחזור הראשון של הקורס, מספר: היחס בקורס היה נורא חשוב. כי הנכות כרוכה, בשבילי לפחות, בהרבה חוסר ביטחון והרבה תהיות: 'האם אני צריך לחשוף את עצמי? האם יקבלו אותי? האם זה ישפיע לרעה?' אבל בקורס בידיעות לקחו בחשבון ומראש את העובדה שאנחנו מתמודדים עם מוגבלות וראו אותנו. כל אחד פה התקבל בזכות כישרון, ואתם בהחלט יכולים להגיע, להתקבל ולהצליח. הרגשתי שבנוסף להכשרה המקצועית, הקורס חיזק אצלי את הביטחון העצמי והערך שלי".

כיום בנימין הוא עורך ומבזקן באתר ynet.

תנאי קבלה למועמדים

  • מגיל 18-50.
  • מוכרות ומוכרים ביטוח לאומי או משרד הביטחון עם אחוזי נכות של 40% ומעלה.
  • מעוניינים להשתלב בתום הקורסים בשוק העבודה, בהיקף של חצי משרה ומעלה.
  • זכאות לתעודת בגרות, או ניסיון תעסוקתי של שלוש שנים לפחות (גם ללא בגרות), או ניסיון תעסוקתי של שנה לפחות בתחום התקשורת (גם ללא בגרות).
  • יתרון לבעלי תואר אקדמי, בוגרי קורסים בתחום התקשורת, יכולת כתיבה וניסוח גבוהה, בקירות בענייני אקטואליה ובחדשות.
  • תהליך הקבלה כרוך במשלוח קורות חיים, וקטע טקסט בן כ-150 מילה המסביר מודע המועמד/ת מעוניינים לעבוד בתחום התקשורת.
  • בהמשך יידרשו המועמדים לבצע מטלת מיון קטנה (בכתב) ולעבור ראיון אישי (בזום).
  • חובה לציין מראש אם נדרשות התאמות נגישות לראיון.

אודות הקורס

הקורס יאפשר למשתתפים היכרות עם מגוון רחב של תפקידים ומשימות שקיימים בארגוני תקשורת, וישלב סדנאות מעשיות בכתיבה ועריכה עיתונאית, מיומנות יסודית שיש לה חשיבות רבה בכל תפקיד ובכל גוף תקשורת. הקורס מקיף 14-15 מפגשים שבועיים רצופים (פרט לימי חגים). השיעורים יתקיימו מדי יום חמישי אחר הצהריים בבית ידיעות בראשון לציון.

לוח זמנים

ההרשמה לקורס תהיה פתוחה עד 30 באוגוסט 2023. המועד הצפוי לפתיחת המחזור הבא של הקורס הוא יום חמישי ה-26 באוקטובר 2023.

מהרו להירשם כאן.

בהצלחה!

בוגרי המחזור הראשון של הקורס (צילום: יריב כץ)